Gogosi la aburi

Le-am facut! Le stiam doar in varianta congelata, azi m-am inspirat din cartea de bucate a tarancilor carintiane ce o am (in baie hihi) si din internet si a iesit asa:

Un aluat facut din 500 de grame de faina, cu 1/4 l lapte caldut, 15 grame de drojdie si 50 de zahar le-am pus una peste alta si le-am dat vreme vreo juma de ceas sa stea. Apoi am adaugat 50 grame de unt topit si doua ora batute bine cu un pic de sare, am lasat masina sa framante aluatul. Cand a gatat am facut gogosile cu cate o lingurita generoasa de dulceata de prune in fiecare – ar fi mers o dulceata mai acrisoara, anul asta imi fac eu majun!!. Le-am lasat sa se linisteasca un pic si am trecut la copt. Care copt se face pe aburi. Pana acuma le-a facut mereu in oala sub presiune, pe suportul pentru aburi, le-am lasat cincisprezece minute. Azi am vrut sa urmez metoda tarancilor austriece avand in vedere ca posed un aparat de prelucrare a alimentelor cu aburi (o sa ma laud cu el alta data). Am uns suportul pentru alimente cu ulei, am asezat gogosile in el si cand deja se faceau aburii le-am pus acoperite pentru 1 ora la copt fara sa ridic capacul in prima parte a coacerii.

Cand s-a terminat coacerea le-am pus pe fiecare pe cate o farfurie (ies imense, asa si trebe!), le-am gaurit ici si colo c-o andrea, am turnat cateva linguri (2-3 nu mai multe) de unt topit pe fiecare, le-am acoperi cu 2 linguri mari de tot de seminte de mac macinate amestecate cu zahar praf si pofta buna. Se mananca doar fierbinti!

Reteta daca va place va rog s-o dati mai departe, s-o faceti si s-o rasfaceti, s-o dati cui si cand vreti, nu trebe sa mentionati sursa.

Pofta mare si sa va fie de bine! 🙂

5 gânduri despre &8222;Gogosi la aburi&8221;

  1. dasca zice:

    Ce-mi faci tu mie la ora asta? N-auzi tu ca nu mai mananc nika dulce? Ce haz are o gogoasa nepudrata din belsug sau neumpluta cu dulceta? Daca nu mor pana maine le fac…:)

    Apreciază

Lasă un răspuns

