Placinta de ceapa

Placinta de ceapa

Această prezentare necesită JavaScript.

Ingrediente:

 

Pentru aluat:

  • 250 g faina
  • ½ pachetel drojdie uscata
  • 1 priza zahar (eu n-am pus)
  • 200 ml lapte
  • 1 linguritza sare
  • 1 ou
  • 50 g unt
 

Pentru umplutura:

  • 100 g sunculitza  
  • 5 cepe mari
  • 200 ml lapte
  • 200 ml smantana
  • 3-4 oua
  • sare
  • piper
  • nucsoara (nu folosesc, am pus o lingurita de seminte de chimen si a iesit perfect!)

Preparare:

  1. Punem drojdia in laptele caldut, adaugam laptele si 1 linguritza de sare si lasam sa creasca.
  2. Apoi amestecam maiaua cu celelalte ingrediente pentru aluat, framantam bine (eu am bagat la masina de paine) si lasam sa creasca o ora (la mine asta face parte din programul masinii de paine)
  3.  Aluatul il intindem cu sucitorul in foaie relativ subtire si il punem in tava unsa cu ulei (eu am optat pentru o tava de pizza) si ii ridicam marginile. Il mai lasam un ceas la dospit, cat sa ne facem programul de aerobic😉
  4. Sunca o taiam cubuletze si o prajim in propria grasime. Adaugam cepele taiate rondele de 2-3 mm si le calim pana devin aproximativ transparente, nu le lasam sa se bronzeze! Aici io am trisat un pic si am pus o lingura de unt ca sunca mea nu avea grasime.
  5. Amestecam laptele, smantana, ouale, sarea si piperul.
  6. Punem ceapa cu sunca peste blat si turnam deasupra amestecul de oua-lapte-smantana + etc. Bagam la cuptor la 200-220 de grade pana se bronzeaza bine. Pofta buna!

 

reteta luata de pe http://www.ilsehruby.at/Zwiebelkuchen.html

P.S. Cand e rece se feliaza foarte frumos. Bucatarul de unde lucrez eu face de exemplu lasagna cu o zi inainte, o lasa sa stea peste noapte si a doua zi o incalzeste, ca asa o poate taia in felii foarte apetisante. Eu nu fac asta ca nu pot sta sa ma uit la placinta si sa n-o tai de spaima ca n-a fi chipesa🙂

2 thoughts on “Placinta de ceapa

Lasă un răspuns

